3 tips voor gezonde groene smoothies

Als je net hebt geleerd over groene smoothies, ben je misschien enthousiast om ze uit te proberen. Groene smoothies zijn tegenwoordig helemaal in, en met een goede reden: ze zijn super makkelijk te maken en super lekker.

Toch moet je een aantal basisregels kennen om van je smoothies een succes te maken. Doe je dat niet, dan kun je teleurgesteld raken en snel ontmoedigd raken, voordat ze een deel van je leven worden. Lees er alles over op gezondheidsleven of bekijk onze 3 tips voor het maken van een lekkere, gezonde smoothie.

Wees je bewust van sterk smakende groenten

Allereerst, als je net begint, gebruik dan geen echt sterk smakende ingrediënten, zoals mosterdgroen, kool, snijbiet, peterselie of waterkers. Ook al zijn deze ingrediënten super gezond, als je er te veel van toevoegt aan een smoothie, kan het onsmakelijk worden, dus kun je ze beter helemaal vermijden, althans in het begin. 

De beste ingrediënten voor beginners zijn baby groenten (zoals spinazie, sla of rucola), selderijstengels en veel zoet, sappig fruit. Want is een smoothie met bleekselderij gezond of is het puur voor de smaak?

Koop de beste blender voor uw groene smoothies die u zich kunt veroorloven.

Als je geen krachtige blender hebt, zoals Vitamix of Blendtec, wil je misschien echt taai groen en groenten vermijden, zoals boerenkoolbladeren of selderijstengels, omdat je blender de uitdaging niet aankan, en je zult eindigen met een smoothie met veel taaie stukjes. Dat is zeker niet wat je wilt!

Begin met baby groenten, zoals babyspinazie, en zorg ervoor dat je de groenten eerst met de vloeistof mengt tot een gladde massa. Een andere optie is het toevoegen van groene poeders aan je smoothies.

Maar als je echt serieus bent over groene smoothies, is mijn advies om te investeren in een high-end blender. Je zult hem voor veel meer kunnen gebruiken dan alleen voor het maken van smoothies; plus, ook al is hij duurder, hij zal nog vele jaren of veelvuldig gebruik meegaan. Zie het als een investering in uw gezondheid en hoeveel u zult besparen op doktersrekeningen.

Maskeer de kleur met bosbessen

Als iemand in uw huis bezwaar heeft tegen de groene kleur van de smoothie, kunt u wat bosbessen of zwarte bessen toevoegen om de kleur te maskeren. De resulterende kleur is misschien niet de mooiste, maar hij zal niet groen zijn. Of probeer het te serveren in een ondoorzichtig glas en serveer het met een rietje.

Deel dit